Land Lovers: Confidants (2011)

Confidants cover art

En estos tiempos, concebir un disco bajo patrones de un Pop de escuela, del de antes, del Pop influenciado por gentes tan ilustres como Ray Davies o el mismo Elvis Costello, puede resultar una temeridad, viendo los movimientos musicales y sonoros que actualmente están en boga. Para los que las modas nos importan un pimiento, como a nosotros o a estos chicos irlandeses llamados Land Lovers, ésto no es un inconveniente, sino más bien un estímulo. Confidants es un disco de Pop luminoso, muy luminoso, si queremos. Un disco que rebosa positividad y buenas vibraciones por todos sus surcos (si los hubiera). Un álbum que no tiene reparos en mencionar explicitamente al genio Ray (Terry & Julie), o en hacer guiños a gentes más contemporáneas como a los Blur de Modern Life is Rubbish (Is nowhere far away anymore?) u Olivia Tremor Control o Neutral Milk Hotel. Como en su caso, Land Lovers son los artífices y los promotores del sello para el que graban, un colectivo llamado Popical Island. Les podéis echar un oído y disfrutar de este Confidants en su Bandcamp.

Land Lovers – Confidants (2011)

“On this album, Land Lovers find themselves a rich pop style. Pádraig Cooney had an idea to write tunes that could conceivably be heard at the family sing-songs that he was subjected to throughout life, i.e. Rogers & Hammerstein numbers and other popular sounds of the 50s and early 60s. The Kinks, Neutral Milk Hotel and Lionel Bart’s Oliver! songs got mixed up somewhere (Is Nowhere Far Away Anymore?). Some songs have residues of the clean twin-guitars of Television (Life’s Work, Terry & Julie, Born in Armour). Ciarán Canavan was probably listening to Phoenix and Blur along the way (The Cinema Bell). Mostly, the songs led the arrangements and they ended up in places of their own choosing: sticking to an idea is not valued highly by Land Lovers.
Death and secrecy are the major themes, and they intertwine throughout. In The Pocket Orchestra’s Death Song, the protagonist’s loneliness and guilt is brought into focus by the death of his grandmother. Terry & Julieis the story of a dying man with Waterloo Sunset stuck in his head, pondering the gulf he perceives between his wife (who confides in God) and himself (who, lacking a confidant, dreams about the happy couple). Meanwhile, an elderly curmudgeon imagines a wilderness where he can escape from the infernal youths of the civilised world to breathe his last in peace (Is Nowhere Far Away Anymore?). There is also time for the discovery of songs on childhood holidays (As Low as Possible); superhuman teachers (Born in Armour); the strange courting rituals of humans (Legion of Saps); and the decline of a relationship between a football nerd and a Pole (Gravedigger)” (Press)

Official / Cómpralo-Purchase

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios .