The JangleBox

Indie, Noise, Shoegaze… Music

Slowness: Hopeless but otherwise (Ep, 2011)

 

La aproximación al Ep de debut de Slowness: Hopeless but otherwise (2011), es paralela a la música que nos vamos a encontrar en el disco: Un tanto lenta y parsimoniosa. Slowness practican un Shoegaze denso, en detalles y en musicalidad, cercano al Drone e incluso al Post-Rock. La influencia de los primeros Ride es evidente en temas como Black & white o Duck &  cover. En la producción del disco han sabido conjugar con eficiencia sus voces, que quedan más o menos limpias y unas murallas de guitarras que en ningún momento consiguen destrozarnos los tímpanos, pero que sí son un estilete que penetra con fuerza en nuestro reproductor (el final de Duck & cover es sencillamente espectacular). Para ser un disco de debut, su sonido está bastante madurado, sus loops son  espectaculares, y no hay ninguno de los cuatro temas que desmerezca, llegando a antojársenos un disco demasiado corto, pese a sus veinticuatros minutos de duración. A ello contribuye eficazmente el largo desarrollo de Little king, el corte que cierra el disco de este más que prometedor trío de San Francisco.

_______________________________

“The new EP from San Francisco’s Slowness, Hopeless but Otherwise, is an intense trip beyond polar cer­tainty and into a maze of melan­choly. Truth is bet­ter in color, as the open­ing track “Black & White” declares, but it’s also messier that way: The band uses beau­ti­ful shoegaze gui­tar tex­tures laid over omi­nous bass marches and dri­ving drums to take the lis­tener down some sub­con­sious back alleys we all usu­ally avoid.
While the sonic scenery may be dark, the band never leaves the listener’s side, guid­ing the way with points of cathar­sis to reveal the beauty in dis­com­fort. Lyrically, Slowness walk the line between the polit­i­cal and per­sonal, with the words equally fit­ting to a rela­tion­ship as they would be to a protest; anger mix­ing with sober reflec­tion. They call for reshap­ing insti­tu­tions and decry “evil schem­ing lies,” but then rec­om­mend a “reck­on­ing and levity.”
Not that you can really hear the words. The ethe­real, male/female har­monies by bassist Julie Lynn and gui­tarist Geoffrey Scott are more an addi­tional tex­ture than mouth­piece. (Erik Gross plays drums on the record but the band has since found a new drum­mer, Scott Putnam.)
The over­all impres­sion of this com­plex EP is that the band is just begin­ning. In some ways they’ve barely started on what promises to be an epic jour­ney into drones unknown. I highly rec­om­mend spend­ing some qual­ity time with the songs and check­ing Slowness out next time they play. They are a gleam­ing jewel in San Francisco’s indie tiara” (signalandnoise.com)

Facebook / Cómpralo-Get it

http://vimeo.com/13928101

11 mayo, 2011 - Posted by | Slowness

1 comentario »

  1. http://www.mediafire.com/?ag6tokcfb0i4d7i

    Me gusta

    Comentario por John Riley | 10 mayo, 2011 | Responder


Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

A %d blogueros les gusta esto: